1e hulp bij razende trek op het station

Gisteravond, 19.14 uur, station Haarlem.

station haarlem

Ik kom laat uit mijn werk, mijn maag rammelt, tijdens de fietstocht van kantoor naar station ruik en zie ik overal ETEN. Vooral in de Kleine Houtstraat en Lange Veerstraat waar veel restaurantjes, eetcafeetjes en snackbars gesitueerd zijn. Jummie, heerlijke geuren! Ik heb zelf nog geen boodschappen gedaan en overleg al fietsend met mezelf wat ik zal koken – en of ik dan nog boodschappen moet doen (gedoe). Maar ja, denk ik: ik moet natuurlijk nog wel naar station Haarlem fietsen, op de trein wachten, naar station Sloterdijk treinen en daarna nog 20 minuten naar huis fietsen!! Dus voordat ik kan koken …. is het een uur verder, dus dat duurt nog heel lang (relatief dan, maarja, alles is relatief toch?!). Dit is typisch zo’n moment dat ik in alle andere maanden zou zwichten voor een slechte hartige snack bij de kiosk op het perron. Mijn favoriet: zo’n heerlijk smeuïg warm kaasbroodje. Daar kan ik het prima een tijdje op volhouden, zeg maar 🙂 Maar deze maand dus niet!!

Mijn alternatief? In de kiosk verkopen ze best wat ‘gezonde’ snacks: variërend van ontbijtkoek tot allerlei notenrepen, fruitchips (is vast ook gefrituurd), partjes appel, bolletjes wortel, etc. Ik word er niet enthousiast van. Toen viel mijn oog op Boer’n Yoghurt met bessen. Hoera! Voor 2 euro heb je zo’n bakje (belachelijke prijs natuurlijk, maar nu ik er over nadenk is een kaasbroodje vast ook belachelijk duur als je zo redeneert). Je kan de bessen zelf in de yoghurt strooien en er zit een klaplepeltje bij 🙂 BLIJ!

boerenyoghurt

Voordat ik me op het bakje yoghurt stort, maak ik me nog even druk met het fotograferen van de treintijd voor deze post (best lastig met een rammelende maag, overbelichting en een telefoon die bijna uitvalt, zie bovenstaand) en in de trein prepareer ik mijn yoghurtsnack. Lekker!!! Romig en vol (nu klink ik als een reclameslogan, maar het is echt waar!). En gezond dus, want: slechts 4,1 gram vet per 100 gram (kaasbroodje: 19 gram), bovendien zit het vol met gezonde voedingsstoffen, en de bessen (op sommige moet je best een tijdje kauwen trouwens) geven het geheel een bite en een zoetje tegelijk. Ik ben fan!

(’s Avonds eet ik een “vers kant & klaar” maaltijd van de Marqt (dat vind ik een soort van tussen slecht en goed in) die ik helaas te lang in de magnetron laat zitten. Niet echt een fijne eet-avond dus. Morgen maar weer lekker iets uit de biologische groentetas koken! Zoals je weet houd ik nu eenmaal van uitersten :-))

Plaats een reactie